G2M Superfriends

Tuesday, August 2, 2011

CIKGU puasa ka?


Pukul 12.30 Tengahari. Matahari sinar berada di peringkat kemuncak. Bunyi loceng sekolah berderingan panjang tanda berakhirnya sesi persekolahan untuk pagi ini. Aku seperti juga murid-murid yang lain, segera mengemas barang-barang ku untuk segera pulang ke rumah.


Dari kejauhan, aku perhatikan keta Gen2Merah sejak dari pagi lagi berjemuran di bawah terik mentari.  Bila pintu dibuka, masya Allah. Macam buka periuk nasi terasa wapnya. Huhuhu..

On Full aircond, namun masih belum cukup untuk meredahkan bahang kepanasan dalam kereta. Cermin keempat-empat pintu aku turunkan sambil mundar mandir aku menunggu aura dalam kereta ini redah.

Ya Allah.. Panasnya cuaca hari ini. Gullp.. Nak pengsan rasanya. Sabarr. Puasa ni memang besar dugaannya. Huhuhu..

"Cikgu, cikgu puasa ka jugak ni? Macam lemah je tengok. hehehe". Zeze, murid tahun 5 tiba-tiba mengejutkan lamunan.

"Aiii, mestilah cikgu puasa. Kalau tak puasa dari tadi lagi cigu dah minum 4 botol air sejuk ni. Dah lah panas, haus lagi. wakakaka....". hehehe. Tersenyum tersengih bila bergurau
dengan budak-budak tengahari tadi.

Okey geng. Dah hampir lewat petang. Nampaknya ujian puasa hari kedua hampir kita lalui dengan jayanya. Selamat menanti juadah berbuka puasa ye..

Kami di Tawau Sabah, akan berbuka puasa pada pukul 6:26 petang ini. yeaahhh..



~HADAPI DENGAN SENYUMAN~

24 comments:

cucu umie said...

alhamdulilah kita dpt laluinya dengan baik..

Nora Shahaira said...

Salam ramadhan..betul tu..dugaan berpuasa ni mcm2...apa pun akak nora ucapkan selamat menjalani ibadah puasa ya

Gen2Merah said...

cucu umie----> alhamdulillah syukur kan

Gen2Merah said...

Nora Shahaira ---> terima kasih banyak2 ya kak Nora

Prince Halilintar said...

harap bersabar dgn ujian panas tu...Allah suka pada org yg byk bersabar kan..selamat berbuka puasa nanti =)

Kancil 8349 said...

huhuhuhu...sedih aku...hehehe

ndak bah...aku gurau je...memang terkenal kan panas di Batu Payong tu...mesti kau ndak tahan dengan gelagat bebudak praktikum kau tu...hehehe

Selamat Berpuasa Geng...

elL said...

nsb baik sy duduk dlm libry dari pagi smpai petang..jd x rs panassss hehehe

Gen2Merah said...

Prince Halilintar ----> banyakkan besabar kan.. selamat berbuka juga ya prince

Gen2Merah said...

Kancil 8349 ----> budak2 praktikum ok ja ums.. ehehehe.. selamat berbuka juga ya

Gen2Merah said...

elL ----> ahahahaha.. x aci ya ell main dok dalam aircond je ... ehehehe
selamat bebuka posa ya

AdinLala said...

Sabar yer cikgu, hehe.. Ouhh cikgu nie minat MU eyyh? Saye minat chelsea, hehehe..

Selamat Berbuka Puasa :D

Nak terbang naik beskal mini ?? Hehe
JOM terbang ke ENTRI TERBARU AdinLaLa !
1.Jage Kau Jerawat! Nahas kau!

Kampung Balimbang said...

Assalamualaikum Cikgu...banyakkan zikir..selamat berpuasa..tq

Gen2Merah said...

AdinLala ----> ehehehe.. go go emYu.. ekeke

Gen2Merah said...

Kampung Balimbang----> waalaikumsalam... insya Allah, kita banyakkan amalan dan ibadah d bulan ini ya

ashrafi said...

KK pun sama tuan. Panas terik. :)

Gen2Merah said...

ashrafi---> ehehe.. cuaca menduga kita utk terus bersabar di bulan barakah ini..

Abby Salvatore said...

tadi sudah la panassss...black out lai...then pas skul meeting...semua berpeluh jagung tem meeting tu...

tp syukur,steady menghadapinya...:)


budak2 prektikum kat skul saya kenal kamu lah cikgu...:))

nway,gtau Anne bila nak sungkaian sama2?hehe

Gen2Merah said...

Abby Salvatore----> ahahaha.. ye ke? mmg rata2 budak PPISMP IPTawau kenal sangat dengan saya.. salam kat dorg aaa..

anyway cikgu ngajar mana sebenarnya ni? ehehehe

nanti saya tanya cikgu Anne ya pasal temujanji itu.. ehe

H.J said...

esok insya allah sejuk..hehe

Gen2Merah said...

H.J----> ehehehe.. Insya Allah

the triplets said...

cunnya guru pratikum tu

Gen2Merah said...

the triplets ---> ehehehe

SimplySeoul said...

oooh orang Tawau ka cegu. hehe. Muka lembik2 time puasa ni normal la hehe.

Gen2Merah said...

SimplySeoul----> eheheheh.... patutnya posa2 gini sehat bah.. ehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...