G2M Superfriends

Friday, August 5, 2011

AWAN menyerupai KALIMAH ALLAH di Semporna

Awan menyerupai kalimah Allah di Semporna

Petang tadi saya tergerak hati untuk membuat panggilan pada seorang kawan lama yang kini sedang mengajar di sebuah pulau di daerah Semporna. Lama juga lah kami berborak-borak dalam talian. Berkongsi cerita dan pengalaman hidup masing-masing sebelum menunggu  masuknya waktu berbuka puasa petang tadi.

Namun dalam banyak topik yang kami kongsikan. saya amat tertarik dengan sebuah cerita yang dikongsikan oleh kawan ini.


"Ko tahu dil, pada hari Isnin bersamaan 1 Ramadhan tu, semasa kami dalam bot dalam perjalan menuju ke sekolah, kami terpandang sebuah pembentukan awan yang indah di langit. Sunggh mengkagumkan..

Hari pertama puasa itu lebih kurang pukul 6 pagi, kami terlihat beberapa awan menyerupai objek kalimah Allah telah terbentuk di langit. Paling teruja bila ada juga awan yang membentuk ayat arab "Lailahaillahalah".

Kesemua kami yang duduk dalam bot itu sempat menyaksikan fenomena kebesaran Allah swt itu.. Ada masa nanti saya kirim mms gambar yang sempat kawan saya ambil pagi tu."

Wallahualam."
 
Keajaiban alam sebenarnya telah mendorong kita lebih merenungi bahawa agama Islam itu memang benar. Maha suci Allah. Allah Maha Besar. Betapa indahnya Ramadhan ini.
KLIK SINI untuk melihat bukti-bukti kebesaran Allah swt dan kebenaran al-Quran.


~HADAPI DENGAN SENYUMAN~

41 comments:

CIK PARO! said...

subhanallah..
semua kuasa ALLAH..

Abby Salvatore said...

Subahanallah...Maha Besar Allah.

K O R I E said...

wah. teringin nak tengok dgn mata sendri..

K O R I E said...

korie tag anda di sini

http://pinkexia.blogspot.com/2011/08/contest-makanan-kegemaranku-by-cik-kia.html

Gen2Merah said...

CIK PARO!----> betul.. kuasa Allah untuk kita renungi

Gen2Merah said...

Abby Salvatore ---> Subhanallah

Gen2Merah said...

K O R I E----> hehehe.. betul3x.. saya pun belum pernah lihat dgn mata sendiri

Awan Biru said...

KebesaranNya untuk difikirkan bersama.

Kancil 8349 said...

jangan kau tak uplaod geng...

aizamia3 said...

biasa dapat tengok dekat emel je.. belum berpeluang tengok dengan mata sendiri..

Muaz Faris said...

betul ke kalimah ALLah tu yang terbaru..sebab gambar tu familiar kat internet lah...

Muaz Faris said...

cara naikkan SEO blog mudah

http://www.muazfaris.com/2011/08/tips-letak-url-blog-dalam-10-top.html

CikGu Ma said...

salam perkenalan dari dunia cikgu dan cikgi ... (",)

>>rajin bersegmen 2,3 menjak ni jer...teraktif jari.. hihi

Gen2Merah said...

Awan Biru---> setuju... Allah maha Besar

Gen2Merah said...

Kancil 8349----> insya Allah ums.. aku pun tengah tunggu dia kirim gambar ttu.. huhu

Gen2Merah said...

aizamia3---> saya pun teringin nak tengok sendiri depan mata.. huhu

Gen2Merah said...

Muaz Faris ----> itu cuma gambar hiasan je Muaz.. gambar tu belum di krim lagi.. insya Allah kalau dapat saya akan uload kat blog ini

NOOR FATIN said...

kuasa Allah. menakjubkan!

norgee said...

Assalamualaikum Cikgu Jumadil aka Gen2Merah,

bila baca entry cikgu psl citer ni..teringat pulak sy pd pengalaman sendiri melihat kalimah Muhammad di langit di hadapan rumah pd Ramadhan 2010 ~ SubhanaAllah, hanya Allah Taala shj yg dpt menciptakan sesuatu sehebat itu utk kita renung2kan, insyaAllah..

kalau nk baca entry tu...refer kt link kt bawah yer :)

http://mylifeasnorgee.blogspot.com/2010/01/bukti-kekuasaan-allah.html

Gen2Merah said...

NOOR FATIn----> Subhanallah

Gen2Merah said...

norgee ----> wahh, iye ke? jap lagi saya nak tengok entri norgee itu.. thanx ya sharing

si cantik sally said...

ngeeee..balas komen di sini..aha' ni la kebesaran Allah kan..lame tak dengar creta macam ni dlu waktu skolah macam2 kisah sy dengar ase nak sangat nengok real..huu..memang insaf sape dapat nengok..wallahualam..

Ummi said...

salam cikgu...
datang melawat cikgu jap... :)

Liana Norazmi said...

Sesungguhnya ALLAH itu Maha Berkuasa dan Maha Agung... :)

Gen2Merah said...

si cantik sally ----> saya pun teringin nak tengok benda gini.. apa pun semuanya kuasa Allah swt

Gen2Merah said...

Ummi----> alhamdulillah, terima kasih ya Ummi.. salam kunjung mengunjung juga

Gen2Merah said...

Liana Norazmi----> tiada Tuhan melainkan Allah swt

Kancil 8349 said...

entri kita...hehehehe

http://kancil8349.blogspot.com/2011/08/berbuka-puasa-bersama-sahabat-gen2merah.html

akoo pae said...

wahh..
subhanAllah~

cik sakura said...

subhanallah..kebesaran ALLAH yang tiada nilainya..

Nurnajwa said...

Bestnya dpt tgk secara live ;)

Gen2Merah said...

akoo pae ----> subhanallah...

Gen2Merah said...

cik sakura---> Maha suci Allah, Tuhan Pencipta Alam

Gen2Merah said...

Nurnajwa----> saya pun teringin nak lihat peristiwa itu...

Niena Pengembara Ilahi said...

semua itu kuasa Allah kan.. dia mampu menciptakan dan menghapuskan sesuati itu... :D

Kancil 8349 said...

http://kancil8349.blogspot.com/2011/08/punca-traffik-kancil-8349-minggu.html

CikMiMiey said...

Subhanallah ... sekarang dah byk Allah menunjukkan bukti kekuasaan nya pada kita ..

man said...

bertuah awk dapat tgk

Gen2Merah said...

Niena Pengembara Ilahi----> Allah Maha Besar..

Gen2Merah said...

CikMiMiey----> yelah kan.. semoga ianya menjadi renungan buat kita semua

Gen2Merah said...

man---> ehehe, bukan saya yg tengok, kawan yang saksikan.. dia cuma infom saya je

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...