G2M Superfriends

Tuesday, January 17, 2012

TULANG RUSUK


"Yaa Allah, 

Jika dia bukan pemilik tulang rusuk ku,
Usah biarkan aku merindui kehadirannya.
Janganlah biarkan aku melabuhkan hati ini di hatinya.

Kikislah pesonanya dari pelupuk mata ini..
Ajarlah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan..

Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni."

Cewaahhhh... ahaha.. Ayat ini bukan gua yang taip yo. 'Petikan ayat' sebenarnya dipetik dari Info Muslim. Memang kena betul 'timing' nya... ekekeke (",)

52 comments:

AmirFX said...

Kalau dah jodoh tak ke mana.. Sama gak kan? haha..

amy syifa said...

nak copy boleh? =)

Aien Not Alien said...

'timing'nya??? ahaha....macam sesuatu disitu...



kalau dah jodoh pasti akan tiba masanya akan bersatu... :)

Cikgu Ma said...

sabar yea cikgu...ehehe...dok menyeru tulang rusuk plak...

Afida Anuar said...

ni mcm kasi hint ni!...mabrukkk!

Miss Nadya said...

Amin..InsyaAllah..:)

cik pha said...

seru kawen ke? hehehe

3no gr33ny said...

suka pula hamba dengan ayat ni..terjatuh cinta dengan kata penuh makna yang terlekat dihati

moga sahabat belajar meyakini takdir Illahi

QueeN TerataI said...

kiranya cikgu sedang mengalamilah nie? hehehehe

delarocha said...

moga moga ketemu

Hanis MY said...

insyaAllah pasti bertemu tak lama lagi aminnn

Ezad Skytech said...

ingatkan betul2 cikgu tulis...hee..

insyaallah...kalau ada jodoh...tak ke mana..:D

missina said...

ntah bila la akan ketemu tulg rusuk ku yg match.,,huhu

~Filzati Zulkepli~ said...

InsyaAllah. Allah dah tentukan jodoh yg terbaik ikut diri kita sendiri. jgn putus berdoa ye :)

Apple Pearl said...

fuhhhh..power gillaaa ayat tuuu..best plak nak membacanyaa..jiwang gituuuu..ehehe..ingatkn tuan blog nii yang tngah bersedihhh..:)

Gen2Merah said...

@amy syifa
copy je.. ehe

Farah Alyaa said...

wahh...dah nak kahwin kah?

nasha sanza said...

saya pulak nak cari sebaliknya..hehe..semoga dapat jodoh yang baik..amin..

Titisan Hujan said...

kalo dh jodoh xkemana cikgu
bykkan bdoa ye
insyallah

visitme@FaTiN cOrNeR said...

kalau ada jodoh, adalah..semua kat tanganNya..hehe..

Dylla Abas said...

insyaAllah cikgu...samapi waktunya nanti, sebahagian dari 'tulang rusuk' cikgu pastu akan tiba..seperti yg dijanjikan-Nya (",)

lady scooter said...

dalam maksudnya tu...

Pen Biru said...

mcm tgh kiciwa je bunyinya..hhehehe

Cikgu Ma said...

selamat pagi cikgu..amboi, saya ke???ahaha...

cikgu, hari ni ada 3 orang cikgu baru akan masuk skolah saya...dengarnya, salah sorg dari sabah..lelaki plak tu..cikgu2 ni siap plan nak rekemen saya..hish!!! sungguh tak keruan jadinya...hgehe

cik sakura said...

opss..semoga bertemu jodoh..

intan_blur said...

EHHEEEMMMMM....!!!
hehhehehe..slm cikgu..nnt klu dah tibe masanye..jgn lupe jemput kak intan ye.. ;)

ieja amieja said...

salam cikgu..
macam dah sampai seru je..timing dah kene la tu..klu jodoh x kemana

cinnamon.com said...

jgn tunggu lama ye..

Tiramisu Fatiema said...

pernah jumpe doa nie..indah..dah sampai seru ek..moga dipertemukan jodoh yg baik...

IntaNBerliaN said...

alaa walaupun cikgu copy tp mesti ada maksud tersirat kan..hihii...

Yatie Awang said...

Gen2 merah putus cinta keee..hehehe..InsyaAllah..pasti ada jodoh walaupun bukan dengan si dia

wan nurul hezrina said...

apekah sudah masanya cikgu...ameen smoga dapat jodoh yang baik=)

kalau jodoh tak kemana

Mama Ema said...

bakal menjadi suami ke?

Puan Kutu said...

'macam kena je timingnya' ada something kan?hehe..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

EHEMMM!!! sedang merindui seseorang???


jgn tunggu lama-lama..nanti dikebas orang (baca smbil nyanyik)

Papa Mifz said...

sedang rindu rinduan ke nih...sampai maso jgn tgu lamo2 cikgu...

anitadiana said...

cikgu ...dah nak makan nasi minyak ke...jauh lah tu nak gi....

Rtp Farra Arisha said...

melepaskan kerinduan terhadap siapa ini? hayooo. hehe, mudah2an dipermudahkan untuk dipertemukan with your loved ones! amin :)

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ehemm..ehem.. merindui seseorang erkk.. hehehhe

Pok Amai-Amai said...

Di saat aku dipetik dari salah satu rusukmu,
Aku sudah tahu di mana tempatku berteduh...

Hati.

=D

aizamia3 said...

moga apa yang diingini oleh hati dapat dimiliki.. moga berjaya dalam pencarian..

Iffah Afeefah said...

amboi siap bertiming segala

ehem da dtg la tu kot=P

MaryaYusof said...

Tulang rusuk sedap buat sup cikgu :p
Insya'Allah, kalau jodoh tak kemana..dah ade buah hati ke cikgu fames ni?

Nora Shahaira said...

moga ketemu jua pemilik tulang rusukmu itu yg solehah dan menjadi penyejuk mata dan jiwa ya...

syuzi syofia said...

itu cam bunyi ayat-ayat keciwa je tu.. kikiki

~Nana BamBam~ said...

ingat diri sendiri yang cakap..hehehe..

jodoh Allah takkan kemana..Insyaallah.

Eera Shera said...

sampai masanya jgn lupa jemput hihi ;)

Eera Shera said...

sampai masanya jgn lupa jemput hihi ;)

YNA HERMOSA said...

adakah hatimu sudah dimiliki? hihihi

Bulan Syurga Firdausi said...

moga temu jodoh yg baik2 ckgu...

maszull said...

assalamualaikum cikgu dil ...jodoh itu pasti akan sampai hanya Allah yang maha mengetahuinya....:)

Anonymous said...

sabor jela cikgu....cam sy umur dh 26 masih tercari2...bukan x usaha tp masih blum sampai jodohnye....kadang tu rase nk giveup pun ade....tp yg pentng senyum2 slalu baru ade org pandang...=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...