G2M Superfriends

Tuesday, January 10, 2012

Murid dan CUTI SEKOLAH


Pada suatu pagi yang ceria, cikgu Zuhaidah bertanya kepada anak-anak murid Pra Sekolahnya yang comel mengenai destinasi percutian mereka bersama keluarga semasa musim cuti sekolah yang akan datang.

Cikgu : Murni, pada musim cuti sekolah nanti kamu nak pergi ke mana ?

Murni : Saya nak balik kampung atuk saya di Semporna.

Cikgu : Kamu Siti?

Siti : Saya dan keluarga akan mendaki Gunung Kinabalu.

Cikgu : Kamu Ali?

Ali : Saya teringin nak pergi 'Bulan' la cikgu.

Semua murid-murid ketawakan Ali.

Cikgu : Ali, kalau nak pergi ke bulan kena jadi angkasawan dulu ya. 

Ok, kamu pula Adam.

Dengan semangat Adam pun menjawab…

Adam : Saya nak pergi ke 'Matahari'

Cikgu : Adam… matahari kan panas mana ada manusia pergi sana….

Adam : Saya akan pergi malam cikgu…. 

Hehehe (",)

p/s: Watak dan jalan cerita hanyalah rekaan semata-mata. ekekeke

45 comments:

AmirFX said...

Haha.. Kreatif betul budak sekarang nie.. Mesti minum susu kambing hari2 nie.. haha...

cimOt said...

imaginasi kanak2 sgt fun!!!
sometimes kita pon tak penah terpikir sampai ke situ..

Cikgu Jaja™ said...

budak2 mmg begitu..

sbb tu jaja hilang stress bila mengajar..tp kuar kelas je stress balik..

haha

Yatie Awang said...

kalau macam tu, akak pun nak ikutlah pergi ke matahari hahaha

Ezad Skytech said...

imaginasi tinggi betul mereka ni...haha~

Cikgu Ma said...

nakal macam cikgu..hehe

MulutPayau said...

seronokkan dgn budak2 ni....memang mnghiburkan...boleh pulak nak ke matahari....

maszull said...

assalamualaikum cikgu dil...budak2 ni mmg kelakar kan mereka tak tahu ker mathari tu panas...:)

cinnamon.com said...

bagus...cikgu garu kepala..

aimie amalina said...

hahahahaha
pemikiran budak2 sgt superb kan cikgu
nak marah pon x leh tap ape die ckp tu betol kan

matahari panas siang
malam x panas
pegi mlm la
hehehe :D

Rtp Farra Arisha said...

kanak2 imaginasinya tinggi, malah mereka lebih hebat berimaginasi berbanding dari orang dewasa...:)

Cik RoSs said...

hahahaa...budak2 memang suka imagine!!

bijak2

~SaL IjOu~ said...

haha..mcm2 bebudak ni~ ^^

whitecappuccino said...

pandai budak tu!

PeRmAtA bIrU said...

hahhahha... kanak2 itu mindanya kreatif...:)

ila said...

takpernah terfikir nak pergi matahari malam.

macam2 budak2 skrg

Ain Atika Zailani said...

hahahha.... nape x ajak subuh? leh sahur kat sana..=p

Iffah Afeefah said...

lawak je ank murid nye pon

btw belom nk posting lg...isi borng bulan 3..posting bulan 1 taun dpn=)





*Nak jagekan? tersenyum sendiri tadi hihihi

Nur-nba said...

Bijak .. bijak... :)

~Nana BamBam~ said...

bleh tak kalau saya ikut adam sekali..kesian die sengsorang..hahaha :P

3no gr33ny said...

imaginasi kanak2 kadang2 memang ak terjangka...

Tiramisu Fatiema said...

tak tercapai diakal..huhu..pandai budak tu..

Dylla Abas said...

letih nak layan kerenah murid yg terlebih bijak ni kan..huhu :p

p/s : morning cikgu (",)

intan_blur said...

hahahahahahhahaha...adooiiiiiiihaiii..mcm2 la budak nih..nnt time ank intan..ape pulak la dia jwb ye cikgu..hehhehee ;)
slam cikgu..moga hari ni..esok n seterusnye sntiasa dirahmati ;)

ashrafi said...

Assalamualaikum.

Tersengih-sengih saya membaca yang ini. :)

YNA HERMOSA said...

hahaha
comel giler jwpn budak nih haha!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

hahaha..


pernah terbacalah lawak mcm ni..kat mana eaaa..mastika kut

QueeN TerataI said...

memang bijak!

ieja amieja said...

bdk2 skrg bijak2 belaka..

Mama Ema said...

itu tandanya budak itu cerdik..hehhee

nuyui a.k.a miss YUI said...

mkin pndai budak2 skg ni..

ArELeEz said...

kiut jwpn adam! he3..

CintaZulaikha said...

hakhakhak, adam..adam..kena banyak sabo jd cekgu pra nih...

Hanis Azla said...

he..he.. nak ikut adam ke matahari pada waktu malam jugaklah.. siang tak boleh pergi sbb akak kerja.. ha..ha.. comel betul citer ni..

Kancil 8349 said...

hahaha...lucu...namum itulah mereka

Nora Shahaira said...

ingatkan betul2 budak tu buat lawak serius..tapi kanak2 sekarang memang agak ke depan pendapat mereka..kdg2 naik takut kalau tersilap beri jawapan kat anak ni

Puan Kutu said...

hahah pandainya adam tu yer..sy baca dua kali baru faham.lmbt betul sy pick up.haha..

ada nama sy dekat situ.my real name murni tau.kihkih..

cik sakura said...

hehe..comel2..

IntaNBerliaN said...

hahhahhah kreatif sungguh + kelakar..hahhah

aizamia3 said...

ada ketikanya jawapan anak-anak itu buat kita tersenyum sendiri.. jawapan yang diberikan berdasarkan pemikiran mereka.. mungkin kalau pergi waktu malam sesuai sebab malam kan sejuk.. hikhikhik..

Aien Not Alien said...

hahaha...malam2 pergi matahari.. memang bijak...

wan nurul hezrina said...

konfiden jer dia jwp nk g mlm...haha

Hanie Dew said...

kirim salam kat anamk murid ko adam. bijaknye...hahahahahahaha

Nisa Greennnpanda said...

haha.. lawak2..

sy tringin nk gi cameron.. (tibe2 je..)
lalala~..

maszull said...

assalamualaikum cikgu dil...kelakarnya n3 ni...anak murid yg bijak yer...:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...