G2M Superfriends

Saturday, February 18, 2012

HUJAN PAGI dinihari

Masuk hari kedua bumi Tawau dilimpahi rahmat hujan yang turun sejak semalam. Syukur alhamdulillah. Semoga ianya memberi rahmat untuk semua di permulaan pagi nan indah.. Selamat Pagi Semua.



Selepas ketawa pasti menyusul tangisan
Selepas panas membara pasti menjelma hujan.
Sungguh indah kitaran kehidupan yang ditentukan oleh Yang Maha Esa.

"Dan Dia lah (Allah) yang menghantarkan angin sebagai pembawa berita yang menggembirakan sebelum kedatangan rahmatnya (iaitu hujan), hingga apabila angin itu membawa awan mendung, Kami halakan dia ke negeri yang mati (ke daerah yang kering kontang), lalu Kami turunkan hujan dengan awan itu, kemudian Kami keluarkan dengan air hujan itu berbagai-bagai jenis buah-buahan. Demikianlah pula Kami mengeluarkan (menghidupkan semula) orang-orang yang telah mati, supaya kamu beringat (mengambil pelajaran daripadanya) ." (Al-A'raf : 57)

43 comments:

cikguNae said...

Ya, sungguh indah kitaran hidup yang ditentukanNYA...

Selamat pagi

SimplySeoul said...

Sangat sejuk pagi ni. Hujan rahmat. Tapi kalau di tempat yg senang kena banjir tu mesti ada yg nda tidur lena.

3no gr33ny said...

hjg minggu hujan mcm ni..sonok la tdo..hehhe

Panglima Muda said...

best, aku dapat tenguh tanah diseberang sana...sini pun hujan tak menentu

Zefa NorAsmara said...

Shah Alam juga hujan.. alhamdulillah sejuk dgn rahmatnya.. :D

Panglima Muda said...

dingain bah

Iffah Afeefah said...

simple tapi mendalam

Dylla Abas said...

kitaran hidup yg amat sempurna (",)

IntaNBerliaN said...

best ni ujan2 cikgu.. dh la ujung2 minggu.. syok tido..hihii

nape ek.. asal ujan je mesti ingat tido..hihii

cinnamon.com said...

KAT SINI PUN MENDUNG JUGA..

ANAK2 SEMUA SEKOLAH HARI NI..

SUNYI AJE RUMAH..

Ezad Skytech said...

alhamdulillah..hujan rahmat kan...:D
hujan pagi2 ni kalau tido..mmg nikmat kan..(^^,)

Mr.Clive said...

kalau tido ni sedap ni...hehehe

Miss Nadya said...

alhamdulillah hujan...tawau musim ka ni cikgu?

tmpt nad panas..:)

lieynanilaz said...

pagi2 hujan...syok sambung tido cikgu..haha.

ckLah @xiiinam said...

Hujn di Tawaw...

Adik saya di Sabah baru menyertai pasukan penyelamat mencari mangsa tragedi di Kg Terusan...

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

Alhamdulillah hujan, kalau kat arau tmpat aku blaja, susah betul nak hujan, tp bila hujan pulak boleh menyebabkan banjir..

Tiramisu Fatiema said...

salam sabtu..alhamdulilah hujan rahmat..semalam pon ujan lebat kat sini...nie petang pon baru nak ujan..kurang sikit panas...

fRaMe+LenSeS said...

moga2 kita antara yang mengambil pelajaran tu . amin2. :D

H.J said...

tak main hujan ke cikgu..?hehe

Yatie Awang said...

kat tempat akak dah lama juga tak hujan...tapi nak kata panas sangat pun tidak, Alhamdulillah...cuacanya

Ayuni said...

kt Kuala Terengganu pun ujan...

Cikgu Ma said...

kt tempat saya tak hujan...mendung jerrr...

dela said...

selangor pun hujan

yana-feehily said...

Alhamdulillah..syukur atas nikmatnya :)

aimaniman said...

suka hujan, lebih2 kalau tengah malam sebab syok tido,...

suha said...

suha sukakan hujan. sejuk. suha jugak sukakan panas sebab kering. begitu besar nikmat diberi Allah. alhamdulillah :)

Nisa Greennnpanda said...

best gak hjan, sdap tido, hehe.. ^_^

cheqna said...

kat sini tak menentu...panassssss pastu tetiba hujan..

nazirah said...

betul tu indah kitaran kehidupan yg ditentukan Allah :)

Aien Not Alien said...

melaka hujan juga,....


hujan rahmat pada kita semua....


selamat tengahari ^_^"

maszull said...

assalamualaikum cikgu dil...alhmadullilah syukur atas kurnian dari Allah...:)

QasehnyaRania said...

hai,cikgu gen2merah..

Suka tgk hujan d waktu pagi...dingin j kan;)...

AmirFX said...

Kat kuching pun hujan gak.. Tapi aktivit badminton tetap gak diteruskan.. haha..

MulutPayau said...

Alhmdulillah....tempat akak pun hujan jugak......

Si BuDaK KaChAk said...

hujan itu rahmat...

=)

Izan Ishak said...

semalam pun kat sini hujan... mmg sejuk je sbb dah seminggu cuaca panas terik...

Mama Ema said...

Kl pun hujan hari sabtu dan ahad

Jue said...

aku suke ujan tp lg suke kalau time tu aku tgh zz hihihi

wan nurul hezrina said...

kalau hujan sedapnya tido..=)

Hanie Dew said...

sangat suka hujan. itu rahmat tuhan. harus bersyukur sama ada hujan tu lebat atau tidak.

dgr tawau banjir.area mana tu.

Mr.Clive said...

hoho setailo la bro...ko officially idola aku skrang...hahahaXD

MaryaYusof said...

Rindunya pada sang hujan... Di sini boleh dikatakan hujan sgt minima...

Puan Kutu said...

hujan rahmat ilahi..sgt suka sbb sejuk,boleh tarik selimut.kihkih..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...