G2M Superfriends

Thursday, July 7, 2011

"Adora Svitak". Kanak-kanak kecil yang genius..

Jadikan amalan membaca sebagai hobi yang paling menarik. Kisah kanak-kanak ini mungkin menjadi panduan buat semua ibu bapa agar menerapkan tabiat suka membaca sejak dari kecil kepada anak-anak mereka.

Saya suka baca blog kanak-kanak 7 tahun ini. Di saat kanak-kanak lain leka dengan dunia bermain dan khayalan mereka, si kecil Adora pula ada hobi tersendiri yang tidak sama dengan kanak-kana seusianya. Dalam usia 7 tahun dia telah berjaya menempah nama sebagai penulis buku yang amat dikagumi kebolehannya.


Biodata Adora Svitak:
Tarikh Lahir: October 15th, 1997
Karya Buku: Flying Fingers, Dancing Fingers (co-authored with Adrianna Svitak)
Sekolah: Washington Virtual Academy (Online Public School)
Bandar: Redmond, Washington State
Tempat lahir: Springfield, Oregon
Boleh Membaca pada usia: 3 Tahun.

"Membaca dan menulis adalah kehidupan saya. Kebanyakan kanak-kanak tidak berminat dengan pembacaan dan penulisan. Sebenarnya ia sangat mengecewakan saya" Jelas Adora. Dia berharap agar kejayaannya ini bakal menjadi inspirasi kepada kanak-kanak lain agar berminat dengan tabiat membaca dan menulis.


Gen2Merah----> Saya suka baca blog kanak-kanak pintar ini. Sudah semestinya idola kecil ini akan menjadi inspirasi dan semangat kepada saya untuk terus berkecimpung dalam dunia bacaan dan penulisan.

Jom terjah blog kanak-kanak ini... Klik Link di bawah.. zassss.....



~HADAPI DENGAN SENYUMAN~

10 comments:

Amanda Sasha said...

wahh~ saya nak my adik jadi macam ni laa. hehehe

elnino moona said...

wah.. best... mmg genius la budak ni..:)

Gen2Merah said...

Amanda Sasha ----> iya, mudah2an lah kan...

Gen2Merah said...

elnino moona---> yelah, terbaik kan...

Ums Niza said...

wah...hebatnya...budak kita kalau disuruh membaca...payah betul...kalau kau suruh main...cepatlah dorang...

Gen2Merah said...

Ums Niza----> wakakakakakaa... sabo je laaa... tepaksa kita mengajar dengan senyuman

THE LEKAT LEKIT STORY said...

kena di pupuk sejak bayi.. baru sebati minat tu dgn kanak2..

Gen2Merah said...

THE LEKAT LEKIT STORY----> iya saya setujuuuuu... (",)

Mawar Berduri said...

simple.. sesuai untuk mawar yang merangkak baca bahasa omputih nie..

Gen2Merah said...

Mawar Berduri ----> iya, saya pun suka dengan ayatnya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...