G2M Superfriends

Sunday, May 1, 2011

'Warkah Cinta' untuk mu Mei


.....................................................................................................................................................
Buat kekasih ku Mei,
 
Baru setahun yang lalu Kau berangkat pergi meninggalkan aku sendirian di sini.. Rindu di hatiku tak dapat kutahan-tahan lagi dan ingin aku untuk dapat segera bertemu denganmu.
 
Kekasih ku Mei,

Masih juga kuingat saat kita berdua berdayung di atas danau. Bayangan pohon di tepi danau menari-nari di dalam air sementara senyummu selalu merekah menjawabi semua tingkahku. Kau selalu membuat pemandangan menjadi indah dengan senyummu yang menawan dan menenangkan. Kau selalu membuat cuaca menjadi nyaman dengan tatapmu yang menyejukkan.

Kekasih ku Mei,

Setelah setahun kita berpisah, akhirnya kita dipertemukan kembali. Andai ada jodoh pertemuan antara kita, izinkan daku memperbetulkan semula kesilapan dan keegoaan antara kita di masa lampau.
 
Salam sayang. Aku cinta pada mu Mei...
 
Yang Ikhlas,
 
Bujang Terlajak.... Hahahahaha (",)
.........................................................................................................................................................

Oh ye, jauh menyimpang plak. Mei yang aku maksudkan di atas bukanlah si Mei kekasih pujaan hati gua. Mei adalah bulan May yang amat aku nanti-nantikan kemunculannya pada hari ini. Antara 12 bulan yang ada dalam kalendar Masehi ni, bulan Mei inilah bulan yang amat aku tunggu. Ekceli banyak sejarah kisah hidup suka dan duka aku yang berlaku pada bulan ini. Macam 'miracle' rasanya. Hahahaha. Entah mungkin untung nasib timbul tenggelam aku berada pada bulan Mei kot. Hehehehe.. 

Kalau nak tahu, bulan ini juga lah bulan aku lahir ke alam fana keduniaan ini. Then, masih segar dalam ingatan, pertemuan, perkenalan dan perpisahan aku dengan someone (gurl la) selalunya bermula dan berakhir pada bulan Mei ini. Acapkali dah macam tu. Kalau ikutkan banyak anniversary yang aku boleh adakan pada bulan ini. Sayangnya jodoh mungkin tak kesampaian kot pada bulan Mei ini. Hehehehe. Entah-entah ajal maut aku pun jatuh pada bulan ini kot. Sapa tahu kan. Mati tetap mendatangi kita yang masih bernyawa. Wallahu alam..

Aku memang suka bulan Mei. Apa yang menarik pada bulan Mei

Yeaah, 1hbMei adalah cuti umum buat semua mereka yang bekerjaya. Selamat Hari Pekerja buat semua sahabat handai. While 9hbMei adalah Sambutan Hari Ibu sedunia. Terima kasih ibu kerana melahirkan dan mendidik kami menjadi seorang insan yang berguna. Masih ingat tak peristiwa berdarah 13hbMei yang berlaku di negara kita suatu masa dulu? Ahaaa. Harap selepas peritiwa itu, keharmonian kaum negara kita akan dapat tercapai. Mudah-mudahan..

Oh iyeee, Selamat Menyambut Hari Guru buat semua mereka-mereka yang bergelar jiwa pendidik pada 16hb Mei. Kami bangga menjadi seorang guru. Kepada mereka yang menyambut perayaan Hari Wesak pada 17hb Mei, selamat menyambutnya bersama-sama keluarga ek (",). Begitu juga buat warga bumiputera Sabah dan Sarawak. Selamat menyambut perayaan Hari Kaamatan dan Hari Gawai

Hohohoho.. Banyak peristiwa dan ulang tahun yang diraikan pada bulan Mei. Paling penting dan paling mustajab adalah----> bulan ini jugalah bermulanya Cuti Penggal Persekolahan yang bermula pada 28hb Mei. Hahahahaha. Dua minggu tu. Seronok beb. Pasti banyak majlis perkahwinan yang bakal dilangsungkan kelak cuti-cuti nanti. Selamat menjalani kehidupan berbahagia pada bulan Mei ini. 

Sayangggg Meii.. Ngeeee~ (",)

Nak tahu SEJARAH DUNIA  yang pernah tercatat pada bulan Mei??? ---->
~HADAPI DENGAN SENYUMAN~

14 comments:

padlie said...

Bulan Mei ni dah macam bulan perayaan..

Gen2Merah said...

padlie----> iyolah kan... tak pernah berlaku di bulan2 yang lain.. Meriah.. hehe

elnino moona said...

selamat hari pekeja..dan hari kelahiran..gen2merah..:) nak wish awal2.. sebab nda tau tarikh.. kihkihkih

Gen2Merah said...

@elnino moona ----> selamat hari pekerja juga.. tarikh lahir saya akan saya umumkan kelak di blog ini.. ngehehehe (",)

Awan Biru said...

Awan pun lahir bulan Mei juga dan bulan Mei juga adalah bulan kegemaran Awan.

Gen2Merah said...

@Awan Biru ----> selamat menyambut bulan mei yaa... ngee~

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

keh3..banyak cuti bulan mei ni..patut r suka sangat =P

Gen2Merah said...

@ muhammad iqbal hakimi bin tahir ----> hahahaha.. Bulan mei bulan surga... hahaha

sweet honeydew! said...

wah.. bermadah puisi ye cikgu? hehee.. :)

:: hayati :: said...

2hb mei,






befday sy........ari ni ler......hihi

Gen2Merah said...

sweet honeydew! ----> hahahaha.. macam tu lah hendaknya... Thhx sweety

Gen2Merah said...

:: hayati ::-----> waahhhhhh... selamat hari jadi, selamat hari jadi selamat hari jadi hayati.. selamat hari jadi... yeaahhh.. Semoga panjang umur ekk. thanx sudi singgah sini

sekamar rindu said...

salam..

bestnyaaaaa....

Gen2Merah said...

sekamar rindu -----> ye ke best? hehehehe... terima kasih banyak2 ye. alhamdulillah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...