G2M Superfriends

Thursday, May 19, 2011

Jawab teka-teki saya cikgu

Pagi tadi di kelas tahun 1A. Murid-murid harus dipuji dengan keupayaan mereka.. Hihihihi.... (",)
...............................................................


Cikguuu, saya ada teka-teki untuk cikgu...
Haaa, teka-teki apa tu man.. cigu sedia menjawabnya.. hihihi (",)

Kalau cikgu bijak pandai, apa ada dalam buah nanas? haaaa jawab.... Hehehe

Apa ada dalam buah nenas? Ada isinya laa...

Salahhh.. jawab lagi..


Ermm, ada air...?

Tak betull... jawab lagiii....
Aaaaaa... ada ulat yaaa.?

Hahaha... salahhh... cikgu 'akun' laaa bah..

Ok ok, cikgu 'akun'.. apa lah jawapannya tu?
 (*'akun' dalam bahasa pasar org Tawau adalah 'mengaku kalah'....)


Jawapannya, dalam buah Nanas ada......
v
v
v
v
V

'SPONGEBOB'... Hahahahaha


Hehehehe... bijak lah kau siti... Memang ko 'pandai'..

(mode dlm hati:-----> Iya, ko memang 'pandai' kenakan cikgu .. ngeee~)

 ~HADAPI DENGAN SENYUMAN~

29 comments:

padlie said...

cikgu, ada apa dalam buah gajus?
teka-teka hehehe

pernah baca gak teori2 tu.. tp sekadar baca.. nice to read but can't apply

Anonymous said...

aahahhaaaaa.....memang best! cikgu tetap kata kamu pandai....dan kreatif! haha, knk2 punya kreativiti yg lebih istimewa b'banding org dewasa sbb org dewasa terlalu hendak apply teori....hahaha....
loves teaching year 1.... :D

p/s dil, pasti murid ini akn sll dlm ingatan..... :)

Gen2Merah said...

padlie ----> dalam Buah Gajus ada doraemon kot.. hehehehe

Gen2Merah said...

Anon----> hehehe... suka layan gelagat budak2 tahap 1 ni... ngehehe

eelobor said...

huhuhu, baru ku tahu spongbob tuh buah nenas. hihihihi

Gen2Merah said...

eelobor----> hahahaha.. ia lah... saya pun baru tau ni.. kekeke

cayob said...

membalas kunjungan...heheh....pandainya anak murid tu..mcm mahu di smash...

Gen2Merah said...

cayob ----> hahaha... tak boleh jadi cikgu ko ni cayob kalau ko mau smash anak murid .. kekeke

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

gembira melayan kanak2 yg riang..

NOOR FATIN said...

pandai dia ngusik ckgu dia :P

JaJa'Z said...

tak paham la cikgu..kenapa plak dlm nenas ada spongebob???

Gen2Merah said...

nuyui a.k.a miss NUSHA ---> kanak2 ada dunia tersendiri.. tu sebab kita layan je ragam dorg.. kekeke

Gen2Merah said...

NOOR FATIN -----> hehehehe...

Gen2Merah said...

JaJa'Z ---> aik, tak paham ye.. itu kan teka teki kanak-kanak. teka teki kenakan orang lain. ada apa dalam buah nenas. jawapannya spongebob sebab spongebob kan kuning macam buah nenas tu.. hehehe

Tinta Emas said...

kadang2 kena layan jugak bebudak nie walaupun teka teki dia merapu...

dan teka teki dia selalunya akan membuatkan kita tersenyummmmm

Gen2Merah said...

hehehe.. betul tu cikgu. kanak2 ada imaginasi mereka yang tersendiri. kita guru2 kena selami dunia mereka ni.. hehehe. puji atas apa yang mereka lakukan

niey_muhaini said...

Seronok melayan kanak2 yang pandai...pandai mengenakan cikgu.

Peranan kitalah yg akan mengembangkan intelek & potensi diri mereka..

Awan Biru said...

Kanak-kanak ni memang "fragile" orang cakap. Kena "handle with care".

Gen2Merah said...

niey_muhaini----> betul tu cikgu.. besar perana guru2 terhadap murid2 ni

Gen2Merah said...

Awan Biru----> setujuu.. guru kena menjaga lbih beratus2 murid dalam satu sekolah.

Prince Halilintar said...

hahaha..sesekali rase terhibur jgk dgn lawak2 murid2 ni..=)

Gen2Merah said...

Prince Halilintar ----> hehehehe.... budak2.. layan je

Gen2Merah said...

Prince Halilintar ----> hehehehe.... budak2.. layan je

sonata anak kancil said...

salam...bila terdedah dalam realiti...kadang2 teori tak boleh nak dipraktikkan...banyak belajar dengan pengalaman!

CikTomyam said...

uhukk~~

sengal lah anak murid cikgu kan..~~

Muslimah Optimis said...

hehehe..memang kreatif betol2 budak2 ni.. hadoiii.. rongga2 dalam buah nanas disamakan dengan spongebob.. ermmm.. tak terfikir jugak..hihi

Gen2Merah said...

sonata anak kancil ---> iya setuju pendpat dgn anda.. thanx bagi pedapat yang bernas di sini

Gen2Merah said...

CikTomyam ---> ahahahaa.. sengal tapi menghiburkan.. ekeke

Gen2Merah said...

Muslimah Optimis ----> ehehehe.. kanak2 memang kreatif dalam berifkir dengan dunia mereka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...