G2M Superfriends

Wednesday, March 14, 2012

Wordless Wednesday #20 | an ELEPHANT

Wordless Wednesday

"BATU GAJAH"



di Batu Payong, Tawau Sabah
Sumber foto: Cikgu Ahmad Faizal dan cikgu Ruslinah Idzsang

49 comments:

*SiRibenMerah said...

ehhhh... real gajah ke?
batu gajah??? gajah kena sumpah jadi batu ke???
wahhhh.. misterinya...

Pok Amai-Amai said...

A`ah la...btk gajah! Cute je. Betul2 sebijik.

HeNRieTTa JoSe said...

ini baru betul2 batu gajah...hehehe...xpernah sampai sabah, batu gajah perak pernah la...

cinnamon.com said...

dkt tempat suami batu gajah,tak ada pula gajahnya..tapi nama batu gajah..


kaLau pg dkt Gua Tempurung..mcm2 imej ada..termasuk imej Monalisa..

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

wah... memang ianya 'sebuah' gajah ! (^___^)

3no gr33ny said...

memang sesuai sangatlah nama tempatnya..jelas dan terang lagi batu tu berupa gajah

bobiedanbad said...

Wah baru saya tau ada batu gajah di tawau

[sutera kasih] said...

di mana ni? ukir sndiri or mmg batu tu camtu?

faridah nazurah said...

fuyooo batu tu mcm gajah la. err ni batu manusia ukir atau yg real punye?

Mama Ema said...

ukir atau semulajadi?

lady scooter said...

wahh.... betul2 nampak macam gajah lerr...

Dylla Abas said...

wahhhh...mmg nmpk mcm rupa gajah la!!

kat perak ada tempat nama Batu Gajah...tp xde lak batu camni..hehe :)

Eye_nee said...

sebijik mcm gajah....

faridah nazurah said...

awak.. sy tak tau la sama ada isu yg blogger tu tulis betul atau tidak. sy just share. lgpun sy ada bertanya sama ada isu yg blogger tu ketengahkan sahih atau hanya fitnah.

tp buat masa ni tekak sy mmg sakit lepas minum air tu. mmg wordless!

msredcheesecake said...

Betul2 cam gajah.... Ada kisah ke sebalik batlu ni?

Ct Mawa said...

wah..besar nya gajah..huhu

maszull said...

assalamualaikum cikgu dil...wah ada atu gajah yer kat Tawau ingatkan kat semenajung je...:)

IntaNBerliaN said...

batu gajah ni org bentukkan ke or mmg terjadi sndiri?

SURIA AMANDA said...

sebijik bentuk gajah ni...

~ yus ~ said...

semulajadi atau buatan orang ni? Memang rupa gajah, menarik!

AMMAR YASIR said...

Pergh!!! Sebijik mcm gajah

aimaniman said...

kuasa Tuhan kan... alangkah indahnya kalau x 'diusik' oleh tangan2 nakal aka pencemaran!!

lieynanilaz said...

ingatkan kat perak je yg ada batu gajah

tapi yg ini memang sesuai dengan namanya...

NOOR FATIN said...

lor sebijik mcm gajah! uniknya!

ieda said...

sungguh2 ada batu bentuk macam nie ye dik .. hurmm 1st time tgk nie .. ;)

cIk JanNah said...

ya allah uniknya? nie betol2 kejadian alam ataupon fake?

Puan Kutu said...

Igtkan batu gajah yg nama tepat di Perak tu.hiks..

bagus entri ww nie cikgu, mempromosikan Sabah..:)

Jue said...

pergh mmg sebijik..nak g google sat gi

Santri T.P.I.N.I said...

wordless wednesday kan... mcm photoshop je ni, hehehe

Gen2Merah said...

Buat semua teman-teman:

Gambar Batu Gajah ni memang real.. ia berhampiran dengan sekolah tempat saya ngajar.. memang unik batu yang menyerupai gajah tu.. cuma cat putih digunakan utk lebih menampakkan rupanya..

Subhanallah.. datang dan singgah la di tempat ini. kampung Batu Payong Tawau sabah..

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

subhanallah :D

Eera Shera said...

gajah kena sumpah dgn mak die ke hehe

Iffah Afeefah said...

nmpk satu malaysia je wakaka

Ezad Skytech said...

patutla namanya Batu Gajah..mmg nampak mcm gajah batu tu...kuasa Allah..

MulutPayau said...

betul2 macam gajah.....

Mr.Clive said...

setailo gilaaa!hoohoho....

anisalya said...

real ke? handmade? menarik la benda2 macam ni.

Adylia Qarissa said...

kalo ini yang asli, kuasa Tuhan maha mengtahui segalanya..

Kancil 8349 said...

gajah dari Kampung Batu Payong

Aien Not Alien said...

memang betul2 asli atau diukir manusia?

AmirFX said...

Macam real jer batu tu...

Tiramisu Fatiema said...

memang unik...tak pernah tgk lagi

Hanie Dew said...

wahhhhhh..rindu kat Tawau semakin memuncak tgk gambar gambar dr tmpt di tawau ni..

batu gajah ni dulu dulu lagi real nampak bentuknya kan.

MaryaYusof said...

Persoalan yg timbul, gajah ni kena sumpah @ diukir?

3no gr33ny said...

baru hamba perasan..di kelantan pon ada juga macam ni =)

kt tanah merah..heheh

fieda said...

wow..sebijik macam gajah..patut la nama batu gajah..

fieda said...

wow..sebijik macam gajah..patut la nama batu gajah..

aimie amalina said...

hayoooo
saya yg dok sabah berbelas taon pon x taw
hehehehehe

ecadwinkyasha said...

eh batu gajah...di Kota Belud ada Bukit Gajah...mcm gini lah juga...dekat juga dari ruma eca.xsampai 5minit pun bawa keta :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...