G2M Superfriends

Thursday, March 1, 2012

Tentang WAKTU

Tentang Waktu

                                                       
Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan.
Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi.
Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan.
Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan.
Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Allah swt.

Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan.
Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah muzik yang menggetarkan hati.
Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti.
Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan.
Ambillah waktu untuk beramal, itu adalah kunci menuju syurga.

- al-Islam -

-REBUTLAH 5 WAKTU SEBELUM DATANGNYA 5 WAKTU-

42 comments:

lieynanilaz said...

peringatan yang bagus...tq sharing..

yana-feehily said...

best.. :)

amy1906 said...

i luv dis post,thanz coz ingatkn,hihi...

anitadiana said...

Terbaikkkkkkkkkkkkk lah cikgu...kak ita suka...

Ayuni said...

betul, waktu cpt berjln...

cinnamon.com said...

hari ni dah khamis ye..cepatnya masa berlalu.

kata2 orang yg bijaksana.

tq cikgu.

cheqna said...

waktu sihat sebelum sakit
sebab semalam demam..huhuhu

Cikgu Ma said...

kerana waktu itu berjalan bersama hari...hari-hari yang dilalui "mentuakan" saya...ehehe

Farah Alyaa said...

Sedar tak sedar kita sebenarnya banyak membazir masa...

Dylla Abas said...

kadang2 terlupa nak ketawa sebab terlalu sibuk memikirkan masalah hidup..

nice sharing abg (",)

*SiRibenMerah said...

tetiba duk terngiang2 lagu nasyid raihan...

demi masa....hehe~

*insaf dan shahdu bc entry neh*

Ezad Skytech said...

peringatan bersama...:D

wan nurul hezrina said...

GOOD SHARING..

tapi sekang nie akak perlukan waktu nak berehat sbb sik ketandas.kena cirit birit..so waktu banyak abis kat tandas,..perlukah amik mc?huhu

Ladysirna FA said...

setuju tu, kita yang menentukan masa, bukan masa menentukan kita..

QasehnyaRania said...

peringatan yang bagus..kadang2 manusia leka ..

how r u cekgu ?

Aien Not Alien said...

hargai setiap waktu yang ada...



suka entri ini... "REBUTLAH 5 WAKTU SEBELUM DATANGNYA 5 WAKTU" ^_^"

whitecappuccino said...

betapa pentingnya kita memanfaatkan waktu yg ada.

Masz Sidek said...

info yg baik... rebutlah setiap waktu yg ada...

Eye_nee said...

Semoga Waktu yg masih bersisa mampu menjadi kan kita insan yg bertakwa..so meaningful N3...

EruzuLiyana said...

wah, tetiba rasa diri sangat gembang bila selalu habeskan masa dengan perkara lagha..huhu

intan_blur said...

gud sharing..
intan perlukan masa utk tido..dah lama tunggu saat time bujang2 dulu..nikmatnye tidoooo

anisalya said...

selalunya orang bila dah sampai 5 waktu tu baru nak berebut2 kan?

3no gr33ny said...

datang hamba ke sini dapat membaca nasihat berbentuk puisi..maka sukalah hamba dengan kata yang diberi =)

AmirFX said...

Nice info bro.. Thanks for sharing.. :D

MulutPayau said...

begitu cepat masa berlalu......


Terima kasih atas ingatan......

Tiramisu Fatiema said...

nice..cepat masa berjalan dah masuk bulan march

c'axoera ヅ said...

terima kasih cikgu for reminder :)

Papa Mifz said...

bagus entry nih....

Mr.Clive said...

terima kasih untuk peringatan ini cikgu! :D

maszull said...

assalamualaikum cikgu dil...bagus peringatan yang begini boleh menyedarkn semua...:)

izan mama mia said...

ish..camana leh sama entry...salam singgah sini

Miss Nadya said...

tahu tak cikgu saya share entry ini di tuit?

hihi..

terima kasih cikgu kerana sudi mengingatkan sy sebagai murid darjah 2..:D

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

ingat 5 sebelum 5, rebutlah 5 sebelum 5 tu pergi :D

Awan Biru said...

Terima kasih Cikgu. (ala-ala Upin & Ipin)

Jue said...

sebut pasal waktu, teringat tadi bos cite ade client mninggal dunia sbb tekanan kerja semalam, aku cuma mampu jawab "waktu itu mmg tidak pernah menunggu kita"
bos aku terdiam

Hanie Dew said...

peringatan yang memang patut diingati. betul kata jue "masa itu mmg TAKKAN pernah meunggu kita"

Iffah Afeefah said...

Thanks ingtkn

btw cgu dil ni cikgu ape eh

IntaNBerliaN said...

yap, betoi tu cikgu.. ms tu sebenarnya penting.. kita perlu pandai urus masa.. spya masa tu x pergi mcm tu je.. bila pandai urus masa, barulah kita dapat curi waktu tu utk belajar, bersahabat, tertawa n lain2..

Puan Kutu said...

terima kasih atas peringatan itu ye cikgu!

Nisa Greennnpanda said...

insyaAllah~... ^_^

Ckin Kembaq said...

hadiah untuk blogger?mestilah senyuman..hehe

c'axoera ヅ said...

teringat pasal keler pensil ni....kalau dulu siapa yang ada box kaler terbesar sure berlagak giler dorang kat sekolah!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...