G2M Superfriends

Friday, June 15, 2012

Kaabah terletak di Tengah Peta Dunia


Orang Islam merupakan orang pertama melukis peta dunia. 
Mereka melukis peta dengan bahagian Selatan menghala ke atas dan Utara menghala ke bawah. Kaabah terletak di tengah-tengah

Kemudian, ahli kartografi Barat pula cuba melukisnya terbalik, Utara menghala ke atas dan Selatan pula menghala ke bawah sepertimana yang kita gunakan pada hari ini.

Walaubagaimanapun, Alhamdulillah, Kaabah tetap terletak di tengah-tengah peta dunia. 

Subhanallah. Maha Suci ciptaan Yang Maha Esa. Kesucian Islam tetap terpelihara.

Salam Hari Jumaat buat semua.

42 comments:

Aisy Nasiha said...

Mmg Allah Maha Kuasa...ciptaannya tak terjangkau pemikiran kita.

anisalya said...

subhanallah... Islam itu benar.

~Sweet Honesty~ said...

tiada agama yang lebih unggul melainkan Islam..

Salam Jumaat cikgu..(^_^)

bobiedanbad said...

Islam itu indah :)

Adylia Qarissa said...

ternyata dunia ini ciptaan-Nya

Marya Yusof said...

As salam Cikgu,

Nice entry! Me gusta!

Membuka mata & minda :))

Gracias! Chau! :))

Iffah Afeefah said...

muhasabah pepagi bersama cikgu dil

Mak Wardah said...

Salam. Cikgu, Islam adalah agama terunggul

msredcheesecake said...

perancangan DIA sangat rapi...

pok amai-amai said...

Itulah kebesaran ALLAH MAHA HEBAT!

=D

Rinna said...

Itu laa kebesaran Allah. Camna org kafir nak tukar2 pun Kaabah tetap di tengah2 pusat bumi

Kancil 8349 said...

untungnya kita menjadi muslim

p/s malam nie jangan lupa

QueeN TerataI said...

bersyukur kerana dilahirkan sbg seorang yg beragama Islam..

JunAina said...

Alhamdulillah...syukur.

Terima kasih kerana menjadi cikgu saya pagi ini.

eLL said...

maha suci Allah yang membuat sesuatu, sesungguhnya Dia yang Maha Mengetahui

anitadiana said...

subhanallah... maha suci ALLAH...

cinnamon.com said...

hari2 kita menghadapkan muka kita ke kaabah...kan

luar biasa..

YNA HERMOSA said...

alhamdulilllah :)

kita dilahirkan sebagai org islam :)

salam jumaat cigu :)

Rai said...

subhanallah...

kenapa kita anggap utara tu atas dan selatan tu bawah eh..

MamaEma said...

ALLAH MAHA BESAR...SUBHANALLAH

Zul Fattah said...

Kaabah adalah pusat bumi.. saintis dunia akuinya sndiri..

alin said...

subahanallah... terima kasih atas perkongsian info.. fakta yang amat menarik! maha suci allah

maszull said...

assalamualaikum cikgu dil....subahanallah begitu besar ciptaanNYA...:)

ch000tz axoera ヅ said...

subhanallah...

fizafantagirO said...

Subhanallah , Allahuakbar ..

thx utk info cikgu :)

Hanis Azla said...

Allahuakbar.. Subhanallah.. rindunya pada kaabah..

[sutera kasih] said...

Subhanallah...mcm mana sekalipun org barat mau ubah, tetap jgk xdpt lawan kuasa Allah Taala..

Dylla Abas said...

sebab tu kaabah tu kiblat kita kan :)

aimaniman said...

00000 info yang berguna supaya umat Islam tidak mudah tertip oleh Barat dan menunjukkan kebesaran-Nya..

Nur-nba said...

Subhanallah... Semua itu menunjukkan kebesaran Allah..

ABU said...

as usual barat.. ilmu2 islam dia claim hak diorng..huhuhu..

3no gr33ny said...

Allahuakbar..besar sungguh kuasa Allah

delarocha said...

nice info

MulutPayau said...

Subhanallah...begitu besar ciptaan-NYA..

perkongsian yg menarik...

Syira said...

salam..

semoga islam terus terpelihara...

Kancil 8349 said...

masih penat lagi ke...hehe

Yatie Awang said...

Alhamdulillah...teringin sangat nak ke sana

ieda said...

subhanallahhh .. maha besar allah .. terkasima akk tgk pic tuu ...

mayangsayang said...

SUBHANALLAH

♥ Nana BamBam ♥ said...

SubhanAllahhh...!

IntaNBerliaN said...

org2 barat ni mkg suka ubah mcm2...

blm campur dgn dia 'menipu' kita lagi.. contohnya, dia kata kopi tu xelok tp dia siap hari2 minum kopi...

apijah said...

tq for sharing the info..

nak lagi :p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...