G2M Superfriends

Tuesday, March 8, 2011

Matanya lebam

Suatu pagi di kelas Pemulihan SKBPT, seorang murid saya tidak hadir. Untuk kepastian saya bertanya kepada rakannnya yang tinggal bersebelahan rumah dengannya.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Saya: Ayub, napa si 'Kitom' tak datang sekolah hari ni?

Ayub: aaa cikgu, Mata si Kitom lebam cikgu.

Saya: Laaa... Macam mana matanya boleh lebam macam tu?

Ayub: Kemarin dia datang rumah saya mau pinjam mainan.

Saya: Pastu? Macam mana kau tau matanya boleh jadi lebam?

Ayub: Saya pun tak tahu cikgu. Lepas dia pinjam mainan, terus dia pulang rumahnya..

Esshhhh..., budak ni.... Kita tanya lain dijawabnya lain. Hahahaha. Budak 8 tahun. Layan saja lah..

~HADAPI DENGAN SENYUMAN~

25 comments:

Ayuni said...

tomeynye!

Gen2Merah said...

Ayuni----> hahaha, budak2 mmg comel.. nanti besar kita tgok mcm mana.. hehe

padlie said...

huh, kalau saya, mesti 'hang' processor saya nak relatekan jawapan dia dengan punca x datang sekolah..

Entry terbaru padlie: Padlie masa muda-muda [Part IV]

♥ Ana Joe ♥ said...

hehehe...byak mulut nye.lain tnye lain lak jawab...

Gen2Merah said...

padlie----> hehehe.. lawak lawak

Gen2Merah said...

♥ Ana Joe ♥----> macam tu la budak2 yang aktif.. seronok layan dorg ni

sankai said...

budak-budak memang begitu.. lain di tanya, sembarang di jawab...heheheh

Gen2Merah said...

sankai---> tu lah pasal.. tapi kanak2 memang jujur dlm berkata2

Citarasa Rinduan said...

alahai..giginya menawan kalbuku
heheheh

aLieF si Muncung ManiS said...

haha...apa lah yang tgh bermain di fikiran ayub time jawab soalan tu ye

whitecappuccino said...

hehe..budak la katakan..

Gen2Merah said...

Citarasa Rinduan---> comel juga tengok kanak2 rompong ni.. ngehehe

Gen2Merah said...

aLieF si Muncung ManiS----> hehehe.. fikir pasal main ja kot.. kiki

Gen2Merah said...

whitecappuccino---> budak2.. memang comel.. hehe

ashrafi said...

Kanak-kanak, indah dunianya..

Citarasa Rinduan said...

selamat pagi,,,,
kalau nak tau..gigi umai 4.4 yang depan rompong..hahahha

IMANSHAH said...

comey giginya

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya”

mmg comel budak tu giginya mmg cun bikkk punya

ChAzStYlo said...

hahahaha kelakau

Gen2Merah said...

ashrafi---> kalau la kita boleh kembali ke zaman kanak2 kan.. hehe

Gen2Merah said...

Citarasa Rinduan----> hahahaha.. comey kalau tengok kanak2 rompong...

Gen2Merah said...

IMANSHAH ----> memang comel sangat2...

Gen2Merah said...

Afzainizam ----> gigi dia memang cun punya... hehe

Gen2Merah said...

ChAzStYlo ---> ye ke kelakau... ngeee~

Nazatul shima said...

hahahaa...kalo masuk periksa ni, ley jawab ikot kehendak soklan x ni...kna praktis ajar die jwb ape yg ditnye je ni..hahahaa..lwak btol la ayub nih,..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...