G2M Superfriends

Saturday, January 15, 2011

Silauan pancaran matahari itu.

Kalau orang tanya mengapa aku suka jalan awal ke sekolah? Aku akan jawab aku tak suka nak jalan lambat-lambat. Bikin kelam kabut kita jadinya. Kadang-kadang ada ja barang-barang penting yang akan tertinggal.

Selalunya lambat bergerak ke tempat kerja juga menyebabkan kita akan terperangkap dalam dengan kesesakan jalan raya. Rimas owh. Lebih-lebih lagi pemandu gear manual macam aku. Penat dan lenguh kaki nak pijak clutch. Tau lah awal pagi ramai pemandu berpusu-pusu nak hantar anak-anak ke sekolah.


Then satu hal yang perlu aku jelaskan adalah faktor cuaca di sepanjang perjalanan menuju ke sekolah kami ni. Ekceli kawasan sekolah kami berhampiran dengan tepi laut. Jadi tak hairan lah bila awal pagi, matahari yang timbul daripada paras laut sangat menyilaukan mata yang memandang. Silauan dan pancaran matahari awal pagi itu amat menyukarkan pemandu-pemandu untuk melihat ke hadapan.


~HADAPI DENGAN SENYUMAN~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...